El Pew Internet & American Life Project ha publicat l’informe ‘Privacy Management on social media sites’, en què mostra com les dones són més llistes a l’hora de gestionar la privacitat en les xarxes socials. Aquestes, en general, adopten una postura més reservada i comparteixen menys dades que els homes.
L’estudi dut a terme per Pew Internet & American Life Project, pertanyent a la signatura Pew Research Center, ha vist publicats els seus resultats en l’informe ‘Privacy Management on social media sites’. D’aquest es desprenen algunes conclusions interessants.
La més general és que les dones utilitzen millor les xarxes socials a l’hora de gestionar la seva privacitat. La investigació revela que els perfils de Facebook, LinkedIn i MySpace del 67% de les dones només els poden veure els seus amics, mentre que únicament el 48% dels homes tenen aquesta configuració.
El 26% dels homes tenen el seu perfil públic, visible per qualsevol usuari, i només el 14% de les dones mantenen la privacitat tan oberta. El fet de donar un major accés a la informació personal o restringir-lo pot ser un indicador de com s’usen les xarxes socials.
Ja sigui conseqüència de l’estadística anterior o no, un altre dels descobriments de l’estudi indica que gairebé el doble d’homes ha lamentat haver publicat alguna cosa en les xarxes socials. Mentre que el percentatge d’aquests és del 15%, el de les dones és del 8%.