Els últims anys han suposat l’explosió i consolidació de les xarxes socials. A més de canviar les formes de comunicació interpersonal, les xarxes socials han anat canviant hàbits, formes de comunicació global, determinades rutines i el consum d’entreteniment. En aquest grup de canvis, també es pot incloure el consum de jocs. Serveis com Facebook han popularitzats els coneguts com jocs socials.
Aquest tipus de continguts es basen en relacions socials dels usuaris amb els seus contactes. Cada vegada més usuaris juguen a aquest tipus de continguts i les dades apunten que s’està produint un canvi en el tipus de jugador. El principal canvi és que ara les dones són el grup de jugadors més nombrós en aquestes plataformes. En els formats tradicionals hi ha major nombre de jugadors homes que dones, però en els jocs socials no.
Les dones es confirmen com el públic majoritari en els jocs socials, que per a molts representen una part molt important futur de la indústria. Les companyies ho saben i intenten atraure aquest tipus de públic. I una de les que millor ho fa és Kobojo. Es tracta d’una companyia francesa amb diversos jocs socials destacats, entre ells Pyramidville Adventure, Goobox o Atlantis Fantasy, en els quals el percentatge de dones acapara el 80 per cent del total.
El secret de Kobojo és que sap escoltar a la comunitat de jugadors amb el treball dels seus community managers. A més, la companyia també pot presumir de ser un autèntic exemple pel que fa a integració de dones en el món dels jocs. Es tracta d’un sector que ha estat bastant acaparat per homes. No obstant això, en la madrilenya oficina de Kobojo es veu un ambient de canvi total, ja que la gran majoria dels seus treballadors són dones.
A excepció deNicola Cencherle, ex country manager Iberia d’Electronic Arts i actual country manager Iberia, Italy & Latin America en Kobojo, la plantilla de la companyia a Espanya està integrada al 100% per dones. 15 en total.
En aquest sentit, la companyia ha apostat per contractar dues dones com a dissenyadores de jocs i d’art seus títols. Es tracta de Susana Medina i Irene Membrives, que s’han obert camí en un món habitualment identificat amb els homes. En Kobojo han trobat una companyia on desenvolupar el seu talent i un entorn allunyat d’actituds masclistes, en què no s’atén al gènere sinó només a la feina ben feta.
(…)
Font: Europa Press