Sony va presentar ahir a la fira de l’electrònica IFA, que se celebra aquests dies a Berlín, els seus dos models de tabletes digitals, que llançarà al mercat europeu entre finals de setembre i novembre. La companyia japonesa s’uneix així a Apple, líder clar d’aquest mercat amb el seu iPad, i a Samsung, principal competidor de la companyia de la poma amb el seu Galaxy Tab.
La companyia japonesa desembarca en aquest mercat amb dos models, Sony Tablet S i Sony Tablet P. El primer arribarà al mercat a finals de setembre, té una pantalla tàctil de 9,4 polzades alguna cosa més petita que l’iPad, que en té 10 i un disseny asimètric que permet manejar en vertical o horitzontal. La segona, que sortirà a la venda al novembre, consta de dues pantalles tàctils de 5,5 polzades, que poden plegar-se, en un disseny que recorda al de la consola portàtil Nintendo DS. Les dues pantalles poden mostrar el mateix contingut o bé aplicacions diferents.
Ambdues tabletes consten de càmeres frontals i posteriors, port USB i ranura per a targetes SD. Les dues funcionen amb el sistema operatiu de Google, Android, com la resta dels grans competidors d’Apple.
El preu d’aquestes tabletes oscil•la entre els 479 euros del model més senzill (Sony Tablet S amb 16 GB d’emmagatzematge i Wi-Fi, però no 3G) i els 599 del més avançat (Sony Tablet P amb 16 GB, i WiFi i 3G). Aquests preus situen a Sony en la gamma alta d’un mercat molt competit i que comença a estar prop de la saturació.
L’arribada d’Amazon
A més d’Apple i Samsung, en aquest negoci competeixen Asus, Motorola, RIM (fabricant de Blackberry), Acer, Toshiba o Lenovo. HP acaba de renunciar a seguir venent la seva pròpia tableta davant de tanta competència (tot i que ahir precisament va anunciar una nova i última tirada de productes). Els rumors apunten, a més, a una entrada d’Amazon en aquest negoci, una notícia que ahir va ser contrastada per la consultora Forrester amb un estudi que assegura que el gegant dels llibres podria vendre fins a cinc milions de tabletes en el tercer trimestre de l’any si el preu no supera els 300 euros. Si fos així, Amazon es convertiria en la segona del mercat. En l’últim trimestre, Apple va vendre 7,3 milions de tabletes iPad a tot el món.
La batalla de les tabletes és tan intensa en el sector que ha acabat, fins i tot, en els tribunals. Un jutjat d’Alemanya ha de decidir la setmana que ve si impedeix a Samsung seguir venent la seva tableta de 10 polzades, després d’una demanda d’Apple, que considera que la companyia coreana ha copiat l’iPad, violant almenys dues patents. Samsung, per la seva banda, ha contrademandat a Apple a Europa, Àsia i Austràlia.